A szerepjáték alapvetően szabályokra épül, de a szabályok csak azért vannak, hogy valamiféle minimális fogalmad legyen a dolog felől. A lényeg, hogy a saját fantáziádat használd, és bizonyítsd, mennyire élénk. Ehhez a legegyszerűbb módszer egy karakter alkotása, aminek külleme, jelleme rád van bízva, mondjuk úgy, teljes mértékben. Talán az egyedüli tér, ahol fontosak a szabályok, az a karakteralkotás. Épp ezért írtunk összefoglalókat, jellemzéseket és leírásokat a játék alapszínhelyéül szolgáló város társadalmáról. Innen választhatsz, majd ha megalkottad, már játszhatsz is.
Alapvető jelek: Karaktered cselekvését mindig jelen időben írd, és csillagok közé tedd. Pl.: *Simon dühösen fújtat, miközben kabátja belső zsebébe nyúl, és előránt onnan egy pisztolyt.*
A karaktered gondolatait két hullámjel - ~ -közé tedd. Ne feledd, gondolatot olvasni egyelőre még nem tud senki, tehát se mások, se a te karaktered nem hallhatja a többi karakter gondolatát. Pl.: *Simon dühösen fújtat, miközben kabátja belső zsebébe nyúl, és előránt onnan egy pisztolyt.* ~Végre itt az alkalom, hogy szitává lőjem.~ *Gondolja.*
A kimondott szavakat gondolatjelek jelzik [ezeket nem muszáj, de célszerű kitenni, a szöveg érthetősége érdekében.] Pl.: *Simon dühösen fújtat, miközben kabátja belső zsebébe nyúl, és előránt onnan egy pisztolyt.* ~Végre itt az alkalom, hogy szitává lőjem.~ *Gondolja.* - No gyerünk, mutasd meg, mit tudsz. *Mondja, és összehúzza a szemeit.*
A játék Ezen a szerepjátékos oldalon kétféleképpen zajlik a játék. Az egyik a többi honlaphoz hasonló, alapvető játékmód, amiben a játszó karakter egymás utáni reagokban írják a cselekményt. A másik a háromdimenziós RPG-hez hasonló, a legtöbb online-szerepjátékon nem megtalálható, kalandmester által vezetett játék. Ez utóbbiban a játszó karakterek ugyanúgy viszik előre a cselekményt, mint az előbbiben, ám bizonyos dolgokat, konkrétumokat a kalandmester dönt el és határoz meg.
A legtöbb helyen ismert, "tilos a másik karakter irányítása"-jelmondat azonban itt nem található meg. A szinteknek megfelelően irányíthatod a veled játszó karaktereket. Ez annyit tesz, hogy egy harmadik szintes karakter nem nyerhet csatát egy nála erősebbel szemben, ám egy nála gyengébbel szemben igen. Azonban nem feltétlen evidens az efféle győzelem, ha ilyen eset állna elő, a két fél pm-ben intézze el a dolgokat. |